Friday 7 February 2014

Kenapa Kita Suka Seseorang ??

Assalamualaikum,




Why and why kita boleh suka seseorang?? persoalan tu buat kita selalu tertanya-tanya.. mungkin satu malam, mungkin dua malam atau mungkin bermalam terus kita dok fikir, apa pasal lah seseorang tu boleh menyibuk dalam ruangan fikiran kita.

otak : hoi perasaan suka, nyah kau dari kotak fikiran aku.. kau buat aku jadi petakkk je, tau tak??
hati : hotak hang.. tak buleh pikiaq ka perasaan tak buleh di paksa.. hang ingat perasaan tu nyamuk ka hapa, yang buleh di shuhshuh?? huihh..




based on my experience before, the conversation should be like this...

Situasi 1

budak A : awat hang buleh suka si mat tempe tu?? mai habaq mai, apa yang dia ada??
budak B : entah.. aku sendiri tak tau kenapa aku boleh tersuka kat dia..
budak A : biaq betoi??*%$#@^*

or, maybe like this...

Situasi 2

budak A : cerciter dekat aku, kenapa kau suka mat taugeh tu??
budak B : sebab,.. dia berbudi bahasa, baik hati, sopan santun and.... and.... aku pun suka makan taugeh, macam dia... citarasa kami memang sama.. :3 (erhh...)
budak A : owhhh...(totally annoying) %@#$@*^%^*


so, korang yang mana??

abaikan pasal annoying or something yang korang tak suka.. ini hanya sama ada kita suka seseorang itu dengan sebab yang jelas seperti di situasi 2, atau tanpa sebab musabab seperti di situasi 1..
duduknya aku disini, menaip entri, serta percaya bahawasanya ramai di kalangan kita yang sukakan seseorang tanpa sebab yang kukuh atau jelas..apa pulak kata korang?? so, boleh fikir-fikirkanlah ye..hohoho


well, well, wesss..
salah satu perkara yang sering terjadi andai kita sukakan seseorang..


 ketepikan kualiti lukisan yang aku sudah sedia tahu markahnya.. fokus pada apa yang hendak disampaikan.. mengaku jelah ramai yang stalk orang yang dia suka.. kankankan..shameshame pulak..(habis bahasa omputeh, berterabor serupa gigi mak nenek siapa entah..)

wa cakap sama lu, ini betul punya maa..tara tipu punyaa.. haiyaa
mungkin siap ada yang kata lagi dalam hati, " aku suka engko sampai upin ipin besau" atau " aku akan selalu ingat engko sampai ikan emas kuat ingatan"..

whatever it is,
He knows better about our feeling..indeed




Thank you for your reading..^^

2 comments:

  1. Perasaan di ciptakan oleh Allah untuk kita berkasih sayang
    x salah jatuh cinta jika jalan yang di atur itu jalan yang di redhai
    =)


    Salam ukhwah dik
    http://kedaivitaminiman.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam ukhwah juga buat iman shaklee.. yee, saya setuju..and thanks for dropping your comment.. =)

      Delete