Sunday 2 March 2014

Mock Meeting

Assalamualaikum,




Dah lama rasanya tak online blog nie.. Dah bersawang pulak rasanya.. Silap haribulan, bangkai tikus pun boleh jumpa.. Ciss, ini tak boleh jadi.. Penangan mengantok punya pasal, ayat pun serupa orang lepas dari Tanjung Manggis ( sekati haku je, nak bubuh hape..lantak pi, aku bosan dengar Tanjung Rambutan je..)

teringinlah pulak nak flashback balik time aku mock meeting dulu..

pe bende MOCK MEETING tu, kak GP oii??..
Ok, cani citer dia.. mock meeting tu, adalah sebuah mesyuarat yang dipantau oleh pensyarah dan dilakukan pada setiap kumpulan pelajar atas tujuan melatih diri kita sebelum melangkah alam pekerjaan nanti..

hadek-hadek... jangan kau tanya pulak meeting or mesyuarat tu abende.. hakak tau dari dulu pun, sebab selalu tengok slot samarinda kat tibi tiga tu..ala, yang ada bos kat syarikat tu kata kat pekerja dia, macam nie, "zati, aturkan meeting pada hari blablabla...." lebih kurang macam tulah..

hokeh..




one of the preparation for meeting

elok je kau bersimpuhkan GP.. poyossudahhh.. 

dalam meeting tu, aku jadi pengurus kewangan.. tapi, disebabkan nak menolong kawanku yang tersayang, aku tolong lakarkan sekali gambar stadium tu.. almaklumlah, dulu nak jadi arkitek, tapi tak kesampaianlah pulak.. alang-alang dah jadi cani, why not aku berangan kejap..



              nilah benda yang aku sketch tu.. ambe mintak maap.. lakaran amatur yang biasa-biasa saje..


so, macam nilah.. oleh kerana kami nie jenis student yang menggeletor bila for the first time nye mengadakan meeting yang formal, so nak hambek gambar time tu pon jadi terketor-ketor je kepala lutut nie rasa.. so again, we just hambek gambar time dah abes meeting tu.. nampak tak kemalasan berganda dia, nak menaip lebih-lebih??




with yana yang open-minded.. like your way.. by the way, curik position minnis'a kejap.. ngehngehngeh



farah was standing besides me.. she has a position as a secretary sementara minah yang ingin menggelar dirinya hakak GP, masih tenggelam dalam angannya.. wakakak



hoyehhh, hoyehh.. nie baru beno GP oii.. hang tu bahagian financial.. haishh, melepaslah aku nak buat muka serius sikit.. bole lah tu.. owh, almost forgot.. besides me is nia, a purple girl..heeheehee


 and, this is my team for mock meeting task..

our company's name:  BUILT UP SDN. BHD.

dari kiri : farah(secretary), wana(facility), nia(supplier), amar(the CEO), minnis'a(architect), dekna(human resources), and me(financial)

akhirnya, all of us did a good job and let's give a big hand for the teamwork given in making the meeting success.. alhamdulillah, pensyarah berpuas hati dengan mock meeting kami..

simpulan bahasa omputeh = give a big hand = memuji dengan memberi tepukan (tepuk tangan)

ehem-ehem,.. terima kasih kepada keyboard kerana setia menemani sepanjang menaip blog ini, juga kepada gugel krom kerana memberi aku laluan untuk membuka blog aku, dan pada internet serta mata yang kuyu kerana tak jemu-jemu menahan rasa ngantok sepanjang aku taip entri nie..(akibat ke'mengantok'kan yang maksimum..)

mata sudah ngantok,
bantal mintak ditepuk,
tidur yokk,
bangun awal pagi esok,.. assalamualaikum..zzzzzz..




thank you for your reading.. ^^

No comments:

Post a Comment