Thursday 18 December 2014

PUISI: PENDAM BY GADIS PASHMINA

Assalamualaikum,

hai sahabat, reader, pakcik, makcik, mak nenek, teruna, dan anak dara sekalian.. rasa kekok, bengkok dan semua ada bila dah lama tak buat entri.. tiba-tiba terasa rindu sesangat kat blog kesayangan nie.. dan.. aku tergerak hati pulak nak menulis menaip puisi yang aku sempat tulis malam tadi.. kadang-kadang, bila kita teremosi dengan sesuatu benda, secara automatik perkataan yang canggih pun kita boleh tulis.. then, lepas mood kita dah rasa baik gegiler punya, barulah kita baca balik benda yang kita tulis tu dan berkata, "siryes seyh, tak pernah terlintas aku boleh jadi philosopher yang berjaya gini.." gitu ceritanya..syok sendiri bukan? lantak pi...

tapi, kalau nak ikutkan, puisi nie ikut emosi, bukan berpandukan buku sastera dan seumpamanya.. so, disini, aku dapat simpulkan tentang bintang yang aku dapat untuk puisi ini mungkin..... mungkin....hmmm.. ah, pedulikan bintang itu... the important thing is, I feel greater than what I felt yesterday...heaven rasanya..

and..... nah, aku punya puisi..


KU JUGA PERLU LEMBARAN PUTIH
UNTUK CORETKAN 1001 KALIMAH JIWA
KU BISA JADI GILA...
JIKA PENDAMNYA TERLALU LAMA
DI GEDUNG HATI INI
NOSTALGIA PERASAAN KUSIMPAN RAPI
TIDAK TERKIRA BILANGANNYA
SEHINGGA TEPU MENJADI SATU
SATU BENDA YANG LAKSANA MATA PENITI TAJAMNYA
TIKAMAN DITUSUK SATU PERSATU
SEPERTI TIADA BELAS
DAN BELASNYA SEPERTI TIADA
TIADANYA IA WALAU DIPINTA


merepek bukan.. yang merepek tulah yang aku kategorikan sebagai puisi.. sekian.. 




thank you for your reading... ^^

No comments:

Post a Comment